אתם מכירים את הרשתות החברתיות, אולי יש לכם עמוד עסקי ומדי פעם אתם מתלבטים האם ואיזה תוכן נכון להעלות. יכול גם להיות שמתישהו לאורך הדרך תהיתם האם זה בכלל הצעד הנכון, שהרי מדובר במהלך שדורש לא מעט זמן, הרבה סבלנות ובמקרים רבים גם תקציב מתאים. האם ההשקעה הזו שווה את זה? התשובות לפניכם.

קשר ישיר עם קהל היעד

לשיווק ברשתות יש יתרונות רבים, והנה ארבע סיבות ממש טובות להישאר אקטיביים בסושיאל:

  1. אינטראקציה עם קהל המטרה: הרשתות החברתיות הן כלי מצוין שמאפשר לנו לקיים שיח הדדי עם קהל היעד. תוכן מדויק שמעורר מעורבות מאפשר לעסקים לשאול שאלות, לקבל תשובות ולפעול בהתאם למשוב שמתקבל מהלקוחות הפוטנציאליים בצורה היעילה, הפשוטה והמהירה ביותר.
  2. הגדלת החשיפה: בזכות רשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם או לינקדאין, ניתן להגיע בתוך זמן קצב לקהל גדול מאוד. המשמעות היא שאם תפעלו נכון, תוכלו להגדיל את החשיפה בלי תקציבי ענק אבל עם קמפיינים ממוקדים שפונים לקהל הרלוונטי.
  3. פרסום מדויק: באמצעות כלים מתקדמים וממשק ידידותי למדי, ניתן לאפיין את קהל המטרה בצורה ברורה, ולהגדיר מיקום גאוגרפי, מגדר, טווח גילאים ואפילו תחומי עניין.
  4. עלויות נמוכות: בעבר נדרשנו להשקיע הון עתק בפרסום בעיתונים, ברדיו ובטלוויזיה. היום, בעלויות נמוכות הרבה יותר ובמקרים מסוים אף כמעט ללא עלות (באמצעות שיווק אורגני), ניתן להגיע לקהלים גדולים בסכומים קטנים.

תחרות גבוהה והשקעה תמידית

מצד שני, חשוב להכיר גם את החסרונות שיש לשיווק בסושיאל להציע, רגע לפני שנבין האם מדובר במהלך חכם שמתאים גם לעסק שלכם:

  1. תחרות גבוהה: מאחר ויש לרשתות החברתיות לא מעט יתרונות, כמעט כל עסק בישראל נמצא היום לפחות באחת הפלטפורמות, ולרוב במספר פלטפורמות במקביל. המשמעות היא שיש תחרות רבה מאוד, ולכן נדרשת עבודה מעמיקה כדי ללכוד את תשומת הלב של הקהל.
  2. צורך בתוכן איכותי ללא הפסקה: כדי לשמור על רלוונטיות ועל קשר עם קהל היעד, חשוב לייצר תוכן מעניין ומקורי באופן קבוע. לצורך כך יש להשקיע זמן ומשאבים בתכנון התוכן, ביצירת סרטונים ותכנים, ואף בקידום שלהם.
  3. שינויים תכופים באלגוריתם: הרשתות החברתיות מעדכנות את האלגוריתם בתדירות גבוהה למדי. יש לכך השפעה לא מבוטלת על החשיפה ועל היכולת להגיע לקהל היעד, ולכן חשוב להישאר תמיד מעודכנים ולהתאים את הפעילות השיווקית לאלגוריתם המשתנה.
  4. טיפול במשברים: תגובות שליליות עלולות להתפשט במהירות, ואין ספק שעשויה להיות לכך השפעה על המוניטין של העסק. 

האם זה צעד משתלם?

אחרי שסקרנו את היתרונות והחסרונות, כדאי להדגיש כי לחסרונות שהצגנו יש גם פתרונות פשוטים. מדיניות ברורה באשר לטיפול בתגובות שליליות, ליווי מקצועי של בעלי הניסיון שמכירים את האלגוריתמים היטב, ויוצרי תוכן מיומנים – כל אלה יכולים לסייע לכם לגבור על האתגרים, ולנצל את הכוח האדיר שיש לשיווק בסושיאל להציע. אם תעשו את זה נכון, תוכלו להפיק תועלת רבה מאחד הכלים השיווקיים החשובים והמרכזיים שיש.

נכתב בשיתוף עם אתר https://maaseinu.co.il/