מילות מפתח (שהן כמובן לא רק "מילים" בודדות אלא שלל ביטויי חיפוש רלוונטיים) מהוות את היסוד של SEO. אם אף אחד לא מחפש את המילים והמונחים שאתם כותבים עליהם בתכנים שלכם, האתר שלכם לא יקבל טראפיק מגוגל – לא משנה כמה קשה תנסו. לכן, גם היום אחרי שלל שינויים ועדכונים באלגוריתם החיפוש של גוגל, מחקר מילות מפתח הוא עדיין מעמודי התווך ההכרחיים והבסיסיים של כל תהליך קידום אתרים אורגני בגוגל. 

לצד ההתפתחות של מנוע החיפוש של גוגל והאבולוציה המרתקת והמשמעותית של האופן בו משתמשים היום במילות מפתח ב-SEO ובהפקת תכנים איכותיים ובעלי ערך, גם הכלים הטכנולוגיים לביצוע מחקר מילות מפתח התפתחו מאוד. יש היום שלל כלים, חינמיים או בתשלום, לביצוע Keyword Research, כולל כמובן כלים מטעם גוגל עצמה. אז האם כדאי להתבסס על כלי אחד בלבד למחקר מילות מפתח? האם אם נגוון ונסתמך על נתונים מכמה מקורות מידע וכלים טכנולוגיים נקבל תמונה מקיפה ומורכבת יותר? נענה על כך מיד.

כלי תכנון מילות המפתח של גוגל

ראשית כל, כאשר מדברים על מחקר מילים ל-SEO חייבים לדבר על כלי מתכנן מחקר מילות מפתח של גוגל – Google Keyword Planner. זהו כלי המגיע מתום הדאטה של גוגל בעצמה, הוא חינמי ומספק תמונת מצב טובה ורלוונטית. מעצם העובדה שכלי מחקר המילים של גוגל מגיע מטעם הגוף המפעיל את מנוע החיפוש ועם נתונים הנשאבים ישירות מתוך הררי הביג-דאטה של גוגל בחיפוש, אי אפשר להתעלם מכלי עוצמתי זה. 

עקרונית, אפשר לעבוד רק עם כלי מחקר מילות המפתח של גוגל, לשאוב ממנו נתונים ולהתקדם בעזרתם בתהליך ה-SEO שאתם מבצעים על אתר כזה או אחר. יש אתרים העובדים כך ויש גם אנשי קידום אתרים המתבססים רק על הכלי של גוגל לצורך איתור מילות מפתח רלוונטיות עבור האתרים והתכנים שהם מקדמים. 

כלי תכנון מילות המפתח של גוגל (השם החדש של הממשק שבעבר נקרא כלי מילות המפתח) מספק לכם נתונים לגבי נפח חיפוש ותחרותיות של מילות מפתח ומונחי חיפוש שונים. אך בפועל הנתונים אינם תמיד מדויקים ואמינים לגמרי, כאשר לצד נתוני הנפח והתחרותיות אפשר להפיק מהדו"חות במערכת עוד נתונים שימושיים, כמו למשל יישום מרכיבים של מחקר מתחרים או ניתוח נתוני CTR. 

השורה התחתונה לגבי כלי תכנון מילות המפתח של גוגל היא שבהחלט אפשר להשתמש בו והוא מציע נתונים המספקים ערך, מה גם שהוא חינמי ומגיע ישירות מגוגל. אבל לא מומלץ להתבסס רק עליו כי התוצאות לא תהיינה מספיק טובות לעומת התבססות גם על כלים נוספים.

עוד כלי מילות מפתח יעילים מבית גוגל

גוגל מציעה לכם הרבה יותר מ"רק" כלי מחקר מילות המפתח הסטנדרטי שלה הנמצא בתוך ממשק Adwords. המערכת המקיפה, הגדולה והחינמית גוגל אנליטיקס מציעה בתוכה כמה פנינים – חינמיות לגמרי – שיכולות לסייע לכם מאוד בגיבוש אסטרטגיה וטקטיקות מילות מפתח אפקטיביות יותר.

  • Google Search Console:  צריך להגדיר את המערכת לאתר שלכם, אך לאחר מכן תוכלו לקבל נתוני שאילתות חיפוש בתוך ממש האנליטיקס. דרך ממשק זה אפשר לראות מה גולשים באתר שלכם מחפשים בו ומתקשים למצוא, במה הם מתעניינים ומה סדרי העדיפויות שלכם מבחינת תוכן ומילות מפתח צריכים להיות. אפשר גם לראות תחומי עניין קשורים של המשתמשים באתר שלכם. 
  • גוגל טרנדים – Google Trends: כלי יעיל המספק תמונת מצב עדכנית מאוד לגבי נושאים טרנדיים שאנשים מחפשים ומתעניינים בהם ממש עכשיו. מכאן אפשר לשאוב רעיונות למילות מפתח יעילות ותכנים חדשים תואמים. 

כלי מחקר מילות מפתח בתשלום

לצד אפשרויות חינמיות מצד גוגל וגורמים אחרים בתעשייה, יש מגוון רחב של כלי מחקר מילות מפתח בתשלום, המציעים יכולות נוספות ומשודרגות במקרים רבים לעומת הכלים החינמיים – יכולות ונתונים המשלימים את התמונה שאתם מקבלים מהכלים החינמיים של גוגל ואחרים! כמה דוגמאות לכך כוללות למשל:

  • Ubersuggest: כלי מילות מפתח עוצמתי, איכותי ומאוד אפקטיבי, מבית "מדרשו" הטכנולוגי של ניל פאטל, אחד המומחים המובילים והטובים ביותר ל-SEO וקידום אתרים. 
  • Search Commander: כלי מקצועי לאיתור מילות מפתח חדשות ומונחי חיפוש מורכבים ורלוונטיים.
  • Answer the Public: כלי המאפשר לקבל תובנות חיפוש גולמיות ועדכניות, כדי להבין מה הלקוחות שלכם מחפשים. קבלת רעיונות למילות מפתח ולתכנים חדשים ורלוונטיים.

לסיכום: אתם יכולים לעבוד רק עם כלי מילות המפתח החינמיים של גוגל, אבל אם משקיעים קצת ונעזרים ביכולות החזקות של כלים מקצועיים בתשלום, אפשר לקבל יותר דאטה, לעשות קורלציה ואינטגרציה בין כל הנתונים מהכלים השונים ולקבל מחקר מילים מורכב, מקיף ומדויק יותר – מה שבסופו של דבר יכול בהחלט לשפר את התוצאות ואת האפקטיביות של ה-SEO שלכם.