כך תמשכו לקוחות ותייצרו המרות לעסק המקוון שלכם דרך Google Shopping


2 האתגרים הכי גדולים בהשקת אתר מסחר אלקטרוני הם השגת תנועה לאתר, ויצירת המרות.
בעלי העסקים המקוונים לרוב יעדיפו לקדם את האתר שלהם בשיטות ה SEO או קידום ממומן בפייסבוק, אבל קיימת גם שיטה נוספת ולא פחות מוצלחת שהיא פרסום דרך פלטפורמת Google Shopping. במדריך זה נסביר כיצד תוכלו לנהל קמפיין Google Shopping מוצלח, שיעזור לעסק המקוון שלכם למכור יותר.

שלב ראשון בניהול הקמפיין – אופטימיזצית תוכן לאתר

לפני תחילת העבודה על הקמפיין, חשוב שתבצעו אופטימיזציה נכונה לתוכן באתר:

▪ הכותרות ותיאורי המוצרים צריכים להתאים למטרות הקמפיין, ולהכיל את מילות המפתח המקודמות
▪ בנוסף, מומלץ גם לכלול מילות מפתח תחרותיות שידוע שהקהל מחפש
▪ במידה ומדובר באתר חנות אינטרנטית שמוכר מוצרים שמיובאים מיצרן כלשהו, חשוב להגדיר את כותרת המוצרים כפי שהוגדרו ע"י היצרן.
▪ על תיאורי המוצרים להיות מקוריים ולא מועתקים אחד מהשני כדי למנוע כפילויות.

הגדרת מילות מפתח שליליות לקמפיין

הגדרת מילות מפתח שליליות הן חלק בלתי נפרד בניהול קמפיין Google Shopping, שכן זהו שלב קריטי בחיסכון ההשקעה הכספית וניתוב נכון של ביצוע הקמפיין.
כדי לעשות את הסינון, יהיה עליכם להבין מהן מילות המפתח הכי מוקלקות בקמפיין, ותוכלו לראות את המילים הנ"ל בעמודת "קליקים" תחת קטגוריית מילות מפתח. הדו"ח הזה מציג מילות מפתח שהקהל מחפש כדי להגיע לקמפיין שלכם, את כמות הקליקים שכל מילה הביאה, ואת מדד ההמרות שהיא ייצרה. מילות המפתח שכדאי לכם לסנן הן המילים שמבזבזות נתחים גדולים מהתקציב, אבל לא מייצרות המרות (או מייצרות כמות קטנה של המרות).

יצירת קמפיין וקבוצת מודעות בודדים

דרך פשוטה לניהול קמפיין Google Shopping מוצלח היא ביצירת בקמפיין אחד, שיכיל קבוצת מודעות אחת בלבד.
בקבוצת המודעות הבודדת תוכלו להכליל את כל המוצרים שאתם מוכרים, ובכך לנהל קמפיין פשוט, ללא צורך בשימוש בטכניקות אופטימיזציה מורכבות שנדרשות לקמפיינים מורכבים וגדולים יותר.

ביטול סימוני ה – Networks

במידה וכבר ניהלתם קמפיין מבוסס קליקים, אתם וודאי מכירים את אפשרויות בחירת הרשתות בשלב ההגדרות. מוצגות 2 אופציות – Search partners and YouTube ו- Discover on Display network, ושתיהן כבר מסומנות כברירת מחדל.
רשת שותפי החיפוש אמנם מציגה את המודעות באתרים מסחריים אחרים, אבל האופציה הזאת פחות מתאימה כבר בשלב ההשקה של הקמפיין, שכן קודם חשוב להבין את הביצועים הבסיסיים שלו. האופציה השנייה תגרום למודעות להופיע ב- YouTube, מה שאומר להיות בעצם מוצגת לקהל שלא בהכרח מחפש את המוצרים האלו, כך שהסבירות ליצירת המרות בדרך זו נמוכה מאוד,
ולכן ההמלצה היא לא לבחור באף אחת מהאופציות בתור התחלה.