בוא נגיד שהגעת להבנה קצת לא קלה שבעצם "המותג" שלך (אם אפשר לקרוא לו ככה) קיים כל כך הרבה. או יותר גרוע, יש לך מותג קיים, אבל אתה שם לב שהוא בכלל לא כמו שאתה באמת רצית שהוא יהיה.

לא לדאוג, יש לזה פתרון.

לפני שאתה הולך לבזבז את כל הזמן והאנרגיות שלך על איזה גוון של ירוק אתה רוצה שיהיה בלוגו שלך או באיזה טון אתה הולך להשתמש בפוסטים שלך בפייסבוק או בטוויטר,  אתה תצטרך לקחת צעד אחורה ולהסתכל על התמונה הגדולה.

מהי אסטרטגיית מותג?

אסטרטגיית מותג זו תוכנית שכוללת מטרות ספציפיות לטווח הארוך, מטרות שאפשר להשיג אותם במהלך ההתפתחות של מותג מצליח – הדברים שמהם מורכבים החברה שלך הם מה שהופכים אותך למותג.

(ניכנס לזה עוד קצת).

אסטרטגיית מותג שמוגדרת היטב ומבוצעת היטב משפיעה על כל ההיבטים של העסק ומשפיע גם ישירות על החיבור לצרכים של הלקוחות, לטרנדים ולתחרותיות מסביב.

דבר ראשון, בוא נדבר על הטעות הכי גדולה של אסטרטגיית מותג: המותג שלך הוא לא המוצר שלך, לא הלוגו, לא האתר אינטרנט ולא השם שלך.

למעשה, המותג שלך הוא הרבה יותר מכל זה, הוא הדבר שמרגיש לא מוחשי. אבל הוא התחושה החזקה הזו שקשה להוריד אותה שמפרידה בין מותג ענק לבין מותג בינוני.

אז כדי לעזור לך למתג את עצמיך, אנו הבאנו לכם 7 מרכיבים מאוד חיוניים לאסטרטגיית מותג שיעזרו לך למתג את החברה שלך ולהשאיר אותה במודעות של האנשים למשך הרבה זמן.

7 דברים לאסטרטגיית מיתוג

1. מטרה.

"כל מותג מבטיח הבטחות. אבל בשוק שבו הביטחון של הלקוח הוא נמוך והתקציב שלו הוא גבוה, זה לא יעזור רק להבטיח הבטחות שמבדילות בין מותג אחד לשני, חוץ מזה שיש לו מטרה מוגדרת שהוא רוצה להגיע אליה" 

אלן אדמסון.

בזמן שאתם מחפשים איזו שהיא הבטחה מיוחדת לעסק שלכם, אז חשוב שאתם תדעו בעצמכם למה אתם קמים כל יום בבוקר ומתחילים את העבודה. במילים אחרות, המטרה שלכם היא צריכה להיות מאוד ספציפית, וזה מה שיצור את ההבדל בינך לבין המתחרים שלך.

איך אתה יכול להגדיר את המטרה העסקית שלך? מטרות ניתן להציג בשני דרכים:

  • תפקודית: הקונספט הזה מחשיב הצלחה על ידי עשיית כסף.
  • מכוונת: הקונספט הזה מחשי כהצלחה על ידי היכולת לעשות כסף ולעשות טוב בעולם.

כמובן שלעשות כסף זה חשוב לכל עסק, אבל אנחנו מעריצים במיוחד את המותגים שמדגישים את הנכונות שלהם להשיג הרבה יותר מרק כסף, קחו למשל את איקאה:

החזון הגדול של איקאה הוא לא רק למכור רהיטים, אלא הוא כדי "ליצור חיי יומיום טובים יותר". הגישה הזאת שלהם מושכת אליה לקוחות רבים, מהסיבה שהם נותנים מספקים ערך מעבר רק למכירות.

כאשר אתה מגדיר את העסק שלך, תזכור את הדוגמה הזאת. בזמן שעשיית כסף היא בעדיפות עליונה, לפעול רק עם היתרון הזה לבד לא תורם הרבה כדי להבדיל את המותג שלך מהאחרים בתעשייה שלך.

רוצה עצה? תחפור קצת יותר עמוק. אם אתה צריך השראה, תסתכל על המותגים שאתה מעריץ, ותראה איך הם מיישמים את החזון שלהם.

2. עקביות

המפתח לעקביות הוא להימנע מלדבר על דברים שלא קשורים או שלא משפרים את המותג שלך. הוספת תמונה חדשה לעמוד העסקי של המותג שלך? מה זה אומר על החברה שלך? האם זה קשור למסר שלך, או שזה סתם פשוט משהו מצחיק שלמען האמת, מבלבל את קצת את הקהל שלך?

כחלק מהמאמצים לתת למותג שלך פלטפורמה שהוא יתבלט בה, אתה תצטרך להיות בטוח שכל ההודעות והפוסטים שלך יהיו באותו הקשר. ובסופו של דבר, העקביות תתרום לזיהוי המותג שלך, מה שמחזיק ומתדלק את הנאמנות של הלקוחות שלך. (בלי לחץ, כן?)

דוגמה ענקית של מותג שפועל בעקביות, זה קוקה קולה. כתוצאה ממחויבות ועקביות, כל אלמנט הכי קטן של השיווק של המותג עובד בהרמוניה בצורה אחידה. זה מה שעזר למותג הזה להפוך לאחד המותגים הכי מזוהים בעולם.

גם בפלטפורמות של הרשתות החברתיות, המותג שלה הוא מאוד ברור.

כדי להימנע מלהשאיר ללקוחות הפוטנציאלים להילחם כדי להרכיב את החלקים הלא מחוברים של העסק שלך, תשקול את היתרון הגדול של יצירת סגנון אחיד. סגנון אחיד יכול לכלול הכל החל מהטון של הדיבור שתשתמש עד לערכת הצבעים שתשתמש כדי להציג מוצרים או שירותים כאלו ואחרים.

על ידי זה שככל שתיקח את הזמן כדי להגדיר ולהסכים על שיקולים אלה, המותג שלך יהנה מזה לאחר מכן יותר ויותר.

3. רגש

לקוחות הם לא תמיד הגיוניים.

 

איך עוד אתה יכול להסביר אדם ששילם אלפי דולרים יותר עבור הארלי במקום לקנות מחברה אחרת שמייצרת אופנוע בדיוק כמו זה רק בהרבה יותר זול? זה בגלל שמעורב פה קול רגשי, שלוחש: "קנה הארלי".

אבל למה?

הארלי דוינסון משתמשים ברגש במותג שלהם על ידי זה שהם יוצרים קהילה מסביב למותג שלהם, על ידי קבוצות פייסבוק, רכיבות משותפות וכו

הארלי דיוינסון מיקמו את עצמם במקום שהם הבחירה הברורה עבור מישהו שמחפש לקנות אופנוע.

למה? לאנשים יש רצון טבעי לבנות מערכות יחסים. מקר פסיכולוגי שנערך הוכיח ש"לאנשים יש צורך פסיכולוגי להרגיש קשר קרוב לאחרים, ולאכפתיות שלהם, קשר הדוק ממערכת יחסים קרובה הוא חלק גדול מההתנהגות הטבעית של האדם".

הלקח שנלמד מזה הוא שצריך למצוא דרך להתחבר ללקוחות שלך ברמה עמוקה ורגשית. אתה נותן להם שקט נפשי? נותן להם להרגיש חלק ממשפחה? אתה הופך להם את החיים לקלים יותר? תשתמש בגורמים הרגשיים האלו כדי לחזק את המערכת יחסים שלך עם הלקוחות שלך.

4. גמישות

בעולם שלנו שמשתנה במהירות, המשווקים חייבים להישאר גמישים אם הם רוצים להישאר רלוונטים. היתרון הגדול של זה, זה החופשיות שזה נותן למשווקים להיות יצירתיים עם הקמפיינים שלהם.

בטח אתם שואלים את עצמיכם "איך אני אמור להיות עקבי ובו בזמן גם להיות גמיש?"

שאלה טובה. בזמן שהעקביות מטרתה להגדיר את המותג שלך, הגמישות מאפשרת לך לעשות שינויים והתאמות אישיות שיוצרות עניין ומבדילות אותך מהמתחרים שלך.

במילים אחרות. הגדרת זהות אפקטיבית דורשת הרבה עקביות כדי להיות מוכר ומזוהה, אבל גם שינויים קטנים שישאירו אתכם בעניינים והמותג שלכם יראה רלוונטי ומזמין.

5. העובדים

כפי שהזכרנו קודם, להשיג תחושת עקביות במותג שלך זה מאוד חשוב לתהליך בניית הזיהוי של המותג. ובעוד שבניית תבנית מיתוג עסקי מעוצבת לאורך כל הדרך זה חשוב, לא פחות חשוב מזה זה להבין שהעובדים שלכם צריכים להיות בקיאים בדרך שבה הם מייצגים את המותג שלכם ובדרך שבה הם מדברים עם הלקוחות והספקים.

אם לדוגמה המותג שלכם פעיל ותוסס בפייסבוק אז זה יהיה לא מתאים אם לקוח יתקשר ויענה לו נציג ממורמר ומונוטוני, נכון?

6. נאמנות

אם כבר יש לכם לקוחות שאוהבים אתכם, את החברה שלכם ואת המותג שלכם, אז למה אתם מחכים? תתגמלו אותם על האהבה שלהם.

הלקוחות הללו יעשו כל מה שתבקשו מהם לעשות כדי להמליץ עליך והם יהפכו להיות השגרירים הטובים של המותג שלך. לטפח ולעודד לקוחות מסוג כזה עוד בשלב המוקדם יניב לכם קודם כל לקוחות חוזרים, ויותר מזה הם יביאו לכם כפול לקוחות ורווח רב יותר לעסק שלכם.

 

לפעמים, אפילו מספיק רק לומר תודה. ופעמים אחרות אתם צריכים לתת הרבה יותר ממה שמצופה ממכם. תכתבו להם מכתב אישי. תבקשו מהם לכתוב חוות דעת עליכם ולכתוב את החוות דעת שלהם במקום בולט באתר שלכם. אגב אתם מכירים את השירות של הבניית אתרים המקצועי שלנו נכון?

 

נאמנות היא חלק מכריע בכל אסטרטגיה של מותג. בסופו של יום, הדגשה והעצמה של הקשר שלכם עם הלקוחות הקיימים שלכם, זה יעזור ויקבע את הטון ואת הגישה גם עם הלקוחות הפוטנציאלים העתידיים שלכם

7. מודעות תחרותית

קחו את התחרותיות בשוק שלכם כמן אתגר כדי לשפר את האסטרטגיה שלכם וליצור מוסף ללקוחות שלכם מאשר המתחרים שלכם. יש לכם את אות עסק ואתם רוצים את אותם לקוחות נכון? אז תעקבו אחרי מה שהמתחרים שלכם עושים.

חלק מהטכניקות של המתחרים שלכם עובדות? חלק נכשלות? תשכילו מהם ותתאימו את המותג שלכם על בסיס הדברים הטובים מכל מתחרה, ותוסיפו עוד.