מכירים את זה שמתחילים משימה, משקיעים זמן ומשאבים, אך אז בשלב מתקדם מגלים שיש להתחיל מההתחלה, פשוט כי נקודת המוצא לא הייתה נכונה? ובכן בכול הנוגע לבניית אתר, פרמטר שמשפיע באופן ישיר על אופי הרווחים, חבל לגלות מאוחר מדי שיש צורך להתחיל מההתחלה. הרעיון הוא לבנות אתר באופן ממוקד ויעיל, ופה ניגש להעניק 56 טיפים פשוטים שמסבירים כיצד.

  1. ראשית מגדירים מטרה

ראשית יש להבין מהי המטרה של האתר. האם רק לספק מידע ולחזק את הסטטוס העסקי, האם לענות על שאלות ולהעניק שירות לקוחות, האם לידע לקוחות לגבי מוצרים חדשים, או האם לבצע מכירה ובו זמנית להציע מוצרים משלימים. כל אלו גורמים שמשפיעים על גודל האחסון, על פרמטרים משמעותיים שיש להכניס לחבילה (כגון אמצעי סליקה) וכמובן שגם על אופי העלות ותפעול האתר.  

  1. אפיון קהל יעד

חשוב מאוד להפנים כבר מההתחלה שהאתר אמור לשרת לא רק אותכם בעלי העסק, אלא גם את הלקוחות. אי לכך משימה כגון בניית אתרים לעסקים צריכה להתחיל מאפיון קהל יעד. יש לבחון מהו טווח הגילאים, מה קהל היעד מחפש, איזה ערך מוסף הוא עשוי להעריך, לאלו צבעים, גדלים ופונטים הוא יותר מתחבר, מה מרתיע אותו, מה מושך אותו וכדומה. בהתאם לממצאים יש לקבל החלטות טכניות ועיצוביות.

  1. מקבלים החלטה לגבי תחזוקה שוטפת

אומנם האתר עוד לא קיים, אך כבר עתה יש לחשוב מי אתם רוצים שיתפעל אותו בשוטף. מדוע זה רלוונטי? כדי שתוכלו להחליט מראש האם בוחרים בפלטפורמה שמאפשרת לנהל לבד את האתר. ישנן לא מעט פלטפורמות ידידותיות למשתמש שמתנהלות בעברית ושמאפשרות להכיל בקלות שינויים רצויים, ובו זמנית לשמור על מסגרת עיצובית אחידה ורצויה. 

  1. מכריעים בין מערכת פתוחה לסגורה

יש לקבל החלטה עד כמה האתר צריך להיות ייחודי ומתוחכם. ככול שהתשובה נוטה להיות יותר חיובית, כך יש להתמקד במערכות פיתוח פתוחות. אחת מהמערכות הפתוחות היותר ידועות היא מערכת וורדפרס, ומנגד נמצא את מערכת WIX (מערכת סגורה). עם זאת, קיימים הבדלים מהותיים נוספים בין שתי האופציות (מערכת פתוחה מול מערכת סגורה), כך שמוטב להתייעץ עם משרד שיווק שבקיא בתחום. 

  1. רספונסיבי או לא להיות

בין אם קהל היעד שלכם בן 30 ובין אם קהל היעד שלכם בן 80, האתר חייב להיות רספונסיבי, כלומר מותאם לנייד. יש להבין שכיום חלק ניכר מהגלישה נעשית דרך הנייד, ואף יותר מכך: אם האתר אינו נפתח ומתפקד בצורה חלקה דרך הנייד, הלקוחות מהר מאוד יעברו למתחרה הבא. לא חבל?!

  1. מהר יותר שווה יותר

כבר מנקודת ההתחלה יש להבין שהאתר צריך לעלות מהר ולהעביר במהירות דפים. כיום לאנשים אין סבלנות לחכות יותר משנייה וחצי. אי לכך חשוב להשקיע ברכישת אחסון מהיר וברגע שמעלים תמונות, יש לוודא שהן מכווצות.

*מה עתה? עוברים על כל הנקודות, מגיעים למסקנות ויוצאים לדרך בהצלחה!