קידום אתרים נחשב למנוע צמיחה של עסקים רבים ומאפשר להם לקבל יותר מתעניינים בזכות מיקומים רלוונטיים בתוצאות החיפוש. יחד עם זאת, לעיתים נוצר הרושם שרק עסקים ענקיים עם תקציבי שיווק  מפלצתיים יכולים לעשות זאת. אז האם אפשר לקדם את האתר בגוגל בלי לקרוע את הכיס? גלו הכל בכתבה הבאה.

קצת סדר: מה זה קידום אתרים?

קידום אתרים (או בשם המקצועי SEO) הוא תהליך שעוזר לאתר שלכם להופיע בתוצאות החיפוש כאשר מחפשים את שירותכם. חשוב לזכור שלא מדובר על תשלום ישיר לגוגל עבור כל לחיצה (קידום ממומן) אלא על בנייה של מערך קישורים, תוכן ועוד המון טכניקות שעוזרות לגוגל לתת עדיפות לאתר שלכם על פני המתחרים.

האם אפשר לקדם אתר בתקציב שפוי?

בגדול, ברור שכן. בשוק של היום הידע המקצועי וההיכרות עם האלגוריתם של גוגל משפיע על התוצאות – יותר מכל תשלום מנופח למקדמים עם שם. אבל חשוב לזכור שלעיתים התהליך עשוי לקחת יותר זמן ולכן מדובר בתהליך מרתוני אשר מתאים רק למי שיש לו מספיק סבלנות. למי שאין סבלנות או תקציב מנופח – פשוט לא במשחק.

איך מקדמים אתר בלי לקרוע את הכיס שלכם?

קודם כל, בוחרים את אנשי המקצוע הנכונים ולא הולכים אוטומטית לסוכנויות הענקיות. בכדי שלא תשלמו על עיצוב המשרד, האפי האוור והמשכורות המנופחות של המנכלים, חשוב לבחור את הסוכנות ולהכיר באופן אישי את המקדמים. לראות שהם שולטים בחומר, לבקש מקרה מבחן ולשאול אם התחום שלכם תחרותי במיוחד או שאתם לבד בנישה. 

בנוסף חשוב לשים לב לאתר שלכם. האם הוא רספונסיבי ותוך כמה זמן הוא עולה. לעיתים מספיק שחברת הקידום תבצע שיחת טלפון למי שבנה לכם את האתר או מאחסן אותו ואתם תראו איך אתם מתחילים לטפס בתוצאות. וזה עוד לפני שדיברנו על הכלים החינמיים שגוגל נותן ושמקדמים טובים שולטים בהם.

ומה קורה אם רוצים תוצאות מידיות?

אם אתם חייבים לראות תוצאות מידיות, יתכן וקידום אתרים אורגני הוא בכלל לא התחום שלכם. למעשה, אפילו על תקציבי ענק נהוג לראות תוצאות רק לאחר כחצי שנה מתחילת התהליך. קידום אתרים בגוגל הוא תהליך אשר מביא המון תוצאות לטווח ארוך ומאפשר לכם לא לשלם לגוגל שקל ולכן הוא מאוד חסכוני אבל בהחלט דורש הבנה.

לסיכום, ניתן לקדם את האתר שלכם בגוגל גם בלי לקרוע את הכיס! אבל, חשוב להבין את המהות של התהליך, לבחור באנשים הנכונים לצורך המשימה ולשתף פעולה עם הדרך. והכי חשוב: תיאום ציפיות מהשנייה הראשונה שתאפשר לכם להרגיש שאתם בידיים הנכונות ושאף אחד לא מעגל לכם פינות.

*** מאמר זה נכתב ע"י המומחים של חברת LowCost SEO – קידום אתרים איכותי במחירים אטרקטיביים.