קידום אתרים הוא משימה מורכבת ומאתגרת, ולכן חשוב להקדיש ל-SEO תשומת לב כבר בשלב הקמת האתר. אתר שבנוי נכון, בהתאם לכל הכללים העדכניים של גוגל, קל יותר לקדם בהמשך הדרך ולכן יגיע תוך זמן קצר למקומות הראשונים בתוצאות החיפושים הרלוונטיים – וכך ימלא את הייעוד שלו. בפרט חשוב להקפיד על הדגשים הבאים:

קודם כל, מחקר מילות מפתח

עוד לפני שמתחילים לבנות את האתר, חשוב לבצע מחקר מילות מפתח מקיף ומדויק. מחקר כזה – שמבוצע ע"י מומחה קידום אתרים SEO ושמנתח את החיפושים הרלוונטיים בתחום הפעילות של העסק – מהווה בסיס לכל האלמנטים המרכזיים באתר.

בין השאר המחקר הנ"ל מאפשר לתכנן נכון את התכנים שיופיעו באתר, את כותרות העמודים, את התפריט ואת הקישורים הפנימיים. בנוסף חשוב לבסס על מילות המפתח שעלו במחקר את האופן שבו יוצג כל עמוד בתוצאות החיפוש בגוגל – כלומר הכותרת (Meta Title) והתיאור (Meta Description).

היררכיה מדויקת בכל עמוד

דגש חשוב נוסף במהלך בניית אתר על-מנת שאפשר יהיה לקדם אותו בקלות הוא היררכיה נכונה בכל עמוד. הכוונה היא לחלוקת התוכן לפסקאות ברורות ולשימוש בכותרות בהתאם להנחיות של גוגל: כותרת H1 אחת בלבד לכל עמוד, כותרות משנה שמוגדרות כ-H2 ואם יש תת כותרות להשתמש ב-H4, H3 וכו'.

את הכותרות עצמן כדאי כאמור לנסח על סמך מחקר מילות המפתח, אבל גם לוודא שהן משקפות את התוכן – כל כותרת או כותרת משנה היא סוג של הבטחה לגולשים וחשוב לעמוד בה. חלוקה מדויקת לפסקאות הופכת את התוכן לקריא יותר ולכן ידידותי יותר, כך שהיא תורמת לחוויית המשתמש – פרמטר שגוגל מייחסת לו משקל נכבד.

היבטים טכניים משמעותיים

בניית אתר מחייבת תשומת לב לשלל היבטים טכניים: תאימות למובייל (בפרט מומלצים אתרים רספונסיביים), בדיקה קפדנית שאין לינקים שבורים שלא מובילים לשום מקום, תגיות נכונות לתמונות (גם כן על בסיס מחקר מילות המפתח), מפת אתר XML שעוזרת למנוע החיפוש להבין מה יש בכל עמוד, מהירות הטעינה, הטמעות נכונות של וידאו וסאונד, ועוד.

והכי חשוב: חוויית משתמש אופטימלית

השם SEO, במשמעות המקורית שלו, מעט מטעה: פירוש השם הוא ראשי תיבות של המונח Search Engine Optimization, כלומר אופטימיזציה למנוע חיפוש. אמנם לכאורה המטרה היא להרשים את גוגל, אבל גוגל עצמה מבהירה באופן חד משמעי שמבחינתה אתרים איכותיים הם אתרים שמספקים לגולשים חוויית משתמש מיטבית. 

בהתאם כבר בשלב בניית האתר חשוב לחשוב על הגולשים במסגרת כל החלטה שמקבלים ולפני כל בחירה. לדוגמה, מיקום סרגל הניווט ואופן הבלטתו (וגם המבנה שלו – למשל תפריט נפתח או כזה שמציג מיד את כל האפשרויות). גם סוג הפונט והצבע שלו וכמובן צבע הרקע משפיעים על היכולת של הגולשים להפיק תועלת מהאתר, ומעל לכל זהו התוכן – ולכל המרכיבים האלה חובה להתייחס כבר מהרגע הראשון.