ישנו שלב נפוץ בעולם העסקים, שבו מתחילים לבחון מחדש את כל נתוני העסק הכוללת הוצאות והכנסות, עובדים ולקוחות, ספקים ועוד. מצב זה נקרא התייעלות עסקית, והוא נעשה ע"י חברת ייעוץ מקצועית אשר יודעת לנתח את הנתונים הנוכחיים, למזער הוצאות ולחסוך היכן שצריך, וכמו כן למצות את הפוטנציאל האמיתי הטמון בעסק. כאשר עושים את אלו בצורה נכונה, צמיחה עסקית תיהיה רק עניין של זמן והרווחים יגדלו בהתאם. רגע לפני שקופצים קדימה ונעזרים בשירותיו של יועץ מקצועי, רצוי לבדוק מספר דברים אודות אותה החברה או היועץ שתיעזרו בשירותיו.

תוצאות בשטח הן העדות הגדולה ביותר

כמו בכל תחום אחר שמחפשים איש מקצוע או נותן שירות, ניתן למצוא מבחר עצום של אנשים המספקים שירותים אלו. יתרה מזאת, כאשר סורקים את האתר והנוכחות האינטרנטית של בעלי המקצוע, מגלים כי כולם רושמים את אותם "סיסמאות" נפוצות ומכורות כמו: אמינות, מקצועיות, יושרה וכו'. אין זה אומר כי הדבר אינו נכון, רק יש לדעת כי אין להתייחס לכך כמדד אמיתי לאמינות, מקצועיות, יושרה וכו'. אז כיצד בכל זאת מודדים את הפרמטרים הללו? התשובה היא פשוטה – תוצאות בשטח. בקשו לראות פרויקטים של החברה, עבודות שבוצעו, בקשו לדבר עם לקוח אחד או שניים ועוד. חלק מהעסקים יגדילו לעשות ויבקשו פגישה ראשונית הכוללת תכנון עסקי כוללני, כדי לראות האם יש התאמה בין הצדדים, והאם הצדדים "משדרים על אותו תדר". 

במהלך הפגישה שאלו את כל השאלות החשובות עבור עתיד העסק שלכם, וכמו כן אל תהססו להכין מראש רשימת שאלות נחוצות לשם הבנת הדברים. ייעוץ עסקי מקצועי, הוא כזה אשר ידע לפרט עבורכם את כל התוכנית העסקית, וכזה אשר יפשט את המושגים והנתונים. 

לאלוהים פתרונות וגם ליועץ 

לא אחת עסקים נקלעים לפלונטר בעייתי, אשר דורש יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא ע"מ לצאת ממצב זה. בדיוק לשם כך נועד ייעוץ עסקי. יועץ מנוסה ידע להוציא את העסק ממעגל הרסני וחוזר על עצמו בעזרת פתרונות רבים בין אם מדובר על גיוס כוח אדם חדש ומימון לעסק, ובין כאשר מדובר על בניית אסטרטגייה חדשנית עבור העסק. 

לסיכום: אם החלטתם שזה הזמן לפנות אל ייעוץ עסקי מקצועי, בחנו את האופציות העומדות לרשותכם, בצעו סקר שוק רחב ואל תהססו לשאול, לבקש לדעת או כל דבר אחר שיסייע לכם בבחירת היועץ. בסופו של יום יועץ מקצועי ידע להזניק את העסק שלכם קדימה, לחלץ את העסק ממשבר וכן לבצע סדר ארגוני והערכת מצב מחודשת הכוללת בניית אסטרטגייה מתאימה לעסק.