מהפכת האינטרנט, ומיד אחריה מהפכת הסמארטפונים, העבירו את כולנו לעידן הדיגיטלי. אנחנו מתעדכנים בחדשות דרך הרשת, נהנים משלל אינטראקציות חברתיות אונליין, שומעים מוזיקה וצורכים תכנים נוספים ברחבי האינטרנט, מבצעים שלל פעולות בירוקרטיות בקלות ובמהירות – ובאופן טבעי גם קונים מוצרים ומתרשמים מעסקים במרחב הדיגיטלי. המסקנה המתבקשת: כל תהליכי השיווק, המיתוג והפרסום, של כל עסק כמעט, חייבים להתנהל גם אונליין וגם אופליין, וליתר דיוק בסנכרון מלא שיוצר סינרגיה מנצחת.

אתר תדמית רספונסיבי

המפתח העיקרי להצלחה בימינו הוא בידול. בהתאם מבצעות חברות מיתוג מחקר מעמיק על-מנת לאפיין את המתחרים העיקריים של העסק, לזהות את היתרונות על פניהם ואת המאפיינים שמייחדים את העסק.

כל המידע הנ"ל מנוצל לטובת הקמת אתר תדמית, שהוא הבסיס למיתוג העסק בהתאם לערכים הרצויים, כלומר אלה שנרצה שהגולשים ייחסו לעסק. המיתוג מושג גם באמצעות התוכן וגם באמצעות הוויז'ואל של האתר, ועוד דגש חשוב הוא הרמוניה בין שני מרכיבים אלה.

עוד כדאי לזכור שכיום חלק גדול מהגלישה באינטרנט, לפחות מחצית על-פי מחקרים עדכניים, מתבצע בטלפונים החכמים וכתוצאה מכך על גבי מסך קטן יחסית. בהתאם חשוב לוודא שהאתר ייראה היטב גם במסכים אלה, ולכן האופציה המועדפת היא אתרים רספונסיביים – אתרים שיודעים לזהות את ממדי המסך עליו הם מוצגים ולהשתנות בהתאם.

עיצוב UX

עוד מונח שמשתמשות בו חברות מיתוג ושכדאי להכיר אותו הוא UX – ראשי תיבות של הביטוי User eXperience. עיצוב חוויית המשתמש כך שכל גולש וכל גולשת יתרשמו מהעסק לטובה ויפיקו מקסימום תועלת מכל ביקור באתר הוא מרכיב חובה בכל אסטרטגיית שיווק בעידן הדיגיטלי.

מעבר לתוכן בעל ערך אמיתי ועיצוב מאיר עיניים ומושך, עיצוב UX כולל תשומת לב רבה לנושא הניווט באתר. גולש שמתקשה למצוא את מה שהוא מחפש עלול לנטוש גם אתר מושקע מאוד (שהרי במרחב הדיגיטלי כולנו, או לפחות רובנו, קצרי רוח), ולכן חובה להקל על הגולשים. מנוע חיפוש פנימי הוא אופציה אחת, חלוקה נכונה של התוכן לקטגוריות ותת קטגוריות היא חובה, כפתורי ניווט בולטים הם חובה נוספת, פוטר שמקנה גישה מהירה לתכנים נבחרים הוא אופציה נפוצה ולכן גולשים רבים מצפים לכך, וישנן דרכים נוספות להשביח את ה-UX.

כמו כן כדאי להשקיע ביצירת תכנים ידידותיים למשתמש – סרטי וידיאו, אינפוגרפיקות ועוד.

דף נחיתה אפקטיבי

דף נחיתה עשוי להיות מוצר פרסומי אפקטיבי ומניע לפעולה במיוחד. הצורך להיות ממוקד מאוד מחייבת כל עסק לשקול בניית מספר עמודים שכאלה – גם לסוגי מוצרים שונים וגם לטובת מיתוג כללי.

המרכיבים הבסיסיים של דף נחיתה הם:

* הכותרת הראשית – משפט מנוסח היטב שמבהיר מיד לגולשים למה כדאי להם להישאר בעמוד.

* תמונה (או וידיאו) – שתומכים בכותרת הראשית ומעבירים את המסר באופן מוחשי.

* כפתור הנעה לפעולה (CTA – ראשי תיבות של Call To Action) – מובלט באמצעות צבעוניות מתאימה.

* טופס השארת פרטים – מובלט גם הוא.

* ה"למה" – פירוט הסיבות שישכנעו את הגולשים לבצע את הפעולה הרצויה ו/או מענה להתנגדויות נפוצות. חשוב להקפיד על ניסוחים תמציתיים, ובמקרים רבים הפורמט הנכון הוא רשימה שמקלה על הגולשים להבין מיד למה כדאי להם ליצור קשר עם העסק.

* הוכחות – סקירות חיוביות של לקוחות, כתבות מהתקשורת, נתונים שמייצרים תחושת אמינות וכו'.

מעבר לתוכן עצמו, חברות מיתוג מקדישות זמן ותשומת לב גם לעימוד נכון של כל דף נחיתה. מחקרים רבים הוכיחו שהמיקום של כל מרכיב הוא קריטי להצלחתו של הדף ומשפיע במידה ניכרת על שיעור ההמרה.