תחום התיירות הוא תחום מאוד פופולארי במדינת ישראל ובייחוד, בחיפוש של הגולשים הישראליים. עם ישראל אוהב לנפוש, לחקור ולבחון עשרות אתרי תיירות לפני שהוא מרכיב את החופשה המושלמת בתקציב הכי משתלם עבורו. 

ישנם הרבה אתרי תיירות שמציעים דילים אטרקטיביים לקהל הלקוחות שלהם ולכן קיימת תחרות רבה בין אתרי התיירות בארץ. כדי לייחד את עצמכם מהמתחרים ולפני שאתם בונים אתר תיירות עבור החברה שלכם אתם צריכים לערוך מחקר שוק מקיף.

מהו מחקר שוק מקיף ומה הוא צריך לכלול בתוכו?

מחקר שוק מקיף צריך לבדוק מה האתר שלכם צריך להכיל בתוכו, מה הלקוחות שלכם מחפשים ומה הם הדגשים שהוא צריך להציג.  כדי לעשות זאת צריך לערוך מספר שלבים: 

  1. תגדירו מה השירות שלכם – הגדרה טובה של מה שאתם מציעים ובאיזה תחום יכול להועיל לכם להפוך את חווית המשתמש באתר שלכם ליותר קלה ופחות מסורבלת. אתם מוכרים חבילות נופש כשרות? אתם עורכים טיולים מאורגנים? יש לכם חבילות מובנות מראש? תערכו רשימה של השירותים שאתם מציעים כדי שתוכלו להציג אותן תחת קטגוריות מובנות באתר שלכם.
  2. מי קהל היעד שלכם? – מי הקהל שאתם רוצים שייכנס לאתר וירכוש את השירותים שלכם? שומרי כשרות? פודיז שיאהבו סיורים קולינריים בעולם? אנשים שמעדיפים הפלגות יוקרתיות בים? זוגות שמחפשים דילים למלון + הופעה של אומן מחו"ל? צעירים שמחפשים טיולי תרמילאות בדרום אמריקה? גמלאים שמעוניינים במדריך צמוד שיראה להם את אירופה? האפשרויות הן בלתי מוגבלות ולכן כדאי להחליט מהם השירותים שאתם מציעים להם ולפי זה למקד את האתר שאתם בונים.
  3. תערכו מחקר מילות חיפוש רלוונטיות – נגיד, למשל, שאתם מוכרים חבילות נופש לטנזניה לשומרי מסורת, כדאי שתערכו חיפוש בגוגל ובמנועי חיפוש מילים ותראו מהם הביטויים שאנשים מחפשים כאשר הם באים לחפש חבילות כאלו. מחקר זה ימקד את הערכים שתציגו באתר ויציג לאנשים הרלוונטיים את הקטגוריה המתאימה בשבילם. 

לאחר שביצעתם את שלושת השלבים שמופיעים למעלה צריך לחשוב:

מהם הדברים החשובים שאתר תיירות צריך להכיל?

  1. חילוק האתר לקטגוריות מסוימות שיקלו על חיפוש המשתמשים – חווית המשתמש היא קריטית לאתר שלכם. הלקוח הפוטנציאלי שלכם מבקש חיפוש קל שישיג לו את המטרה שהוא חיפש. הכוונה היא שהוא יצטרך ללחוץ על כמה שפחות על העכבר כדי להגיע לחופשה ולדיל שהוא מחפש. 
  2. האתר צריך לשקול כמה שפחות – אם לוקח לאתר יותר מ- 2-3 שניות לטעון את הדף הבא שלוחצים עליו, הדף שוקל יותר מידיי והלקוח יכול להתייאש ולנטוש את האתר לפני שהוא יגיע לדיל שאתם מציעים לו. תשתדלו שמהירות טעינת הדף תהיה מהירה ורספונסיבית עם אפשרות ליצירת קשר כדי לגרום לו להניע לפעולה ולסגור את הדיל איתכם.
  3. נראות היא המפתח – אתם מוכרים ללקוחות שלכם חוויה. האתר שלכם צריך להכיל תמונות ועיצובים יפים ויזואלית שיגרמו לו לרצות להזמין את החופשה אצלכם. 

לסיכום, אם תעקבו אחרי הכללים הפשוטים האלו תוכלו לבנות לכם אתר אינטרנט בתחום התיירות שיפיק לכם הרבה טראפיק וסגירת עסקאות.