מי שעוקב אחרי מערכת הבחירות בה אנחנו נמצאים מזה מספר שבועות, יכול לשים לב לתופעה מאוד מעניינת שכמותה לא היתה עד היום וסביר להניח שרק תתעצם ותתרחב עם השנים. הכוונה לתופעה של סרטונים באינטרנט, בפרט ברשתות החברתיות.

בשביל להבין את התופעה ואת המשמעות, צריך לחזור אל מערכות בחירות שנערכו בעבר. כל מפלגה שרצתה להפיץ את המסר שלה היתה צריכה לעשות את זה באמצעות שלטי חוצות, פלייארים או באמצעות תעמולה בטלוויזיה שהיתה נערכת שבועיים לפני מועד הבחירות. במילים אחרות, לא היתה אפשרות למפלגות השונות להפיץ את המסר באופן מיידי, ממוקד ושוטף כפי שהיום ניתן.

כל מפלגה עובדת היום עם סוכנות פרסום דיגיטל או מומחי דיגיטל עצמאיים, אשר יוצרים עבור המפלגות השונות סרטונים בהתאם לצרכים שלהן, בהתאם למה שעולה על סדר היום הציבורי, ואותם סרטונים מופצעים באופן מיידי באינטרנט. הם מופצים בפייסבוק, בטוויטר, בתקשורת האינטרנטית ובמקרים רבים גם דרך הודעות ספאם במכשירי הסלולר.

מדוע משתלם להשקיע בסרטונים באינטרנט

מפלגה שעובדת עם סוכנות פרסום דיגיטל נהנית מיתרונות רבים, בהנחה כמובן שהיא מייצרת סרטונים באיכות גבוהה ודואגת להפיץ אותה באופן מדויק.

כך למשל, היא נהנית מאפשרות להכתיב את סדר היום, היא נהנית מאפשרות לייצר אפקט שונה אצל קהל היעד, להגיע באופן ממוקד אל ציבור הבוחרים, בין אם זה על פי גיל, מגדר, אזור מגורים, ועוד, כמו כן, היא יכולה להגיב באופן מיידי על כל סרטון, כל נאום או כל תוכנית של מפלגה יריבה. במקום לחכות 24 שעות ולקוות שהצופים אכן רואים את הסרטון שלהם, הרי שהם יכולים להפיץ אותו באופן מיידי לקהל רחב הרבה יותר.

לא רק מפלגות יכולות לעשות בכך שימוש

מה שאנחנו רואים היום במערכת הבחירות, בא לידי ביטוי גם בעולם השיווק והפרסום המסחרי. כלומר, חברות שרוצות לעלות סרטונים באופן מיידי לרשת, בעלי מקצוע שרוצים לעלות סרטון כאן ועכשיו לרשת חברתית מסוימת, יכולים לעשות את זה מבלי לחכות הרבה זמן ולמען האמת גם מבלי להשקיע יותר מדי כסף.

לא מדובר בפרסומות טלוויזיה שצריך לרכוש זמן מסך, לביים, לצלם וכדומה. במקרים רבים סרטונים לאינטרנט, הם הרבה יותר קצרים, הרבה יותר פשוטים וזולים, קל יותר לקנות זמן חשיפה, והסרטון עולה באופן מיידי, ניתן להפיץ אותם בצורה רחבה יותר לקהל מגוון יותר.

לכן אנחנו יכולים לראות עסקים ובעלי מקצוע אשר מייצרים ומפיצים סרטונים בסדרי גודל שונים באופן תדיר. הם משתמשים בכך על מנת להפיץ את השירותים והמוצרים שלהם, על מנת להציג מבצעים והנחות, הגרלות ועוד שורה ארוכה של דברים שמיועדים לשיווק.

הכל כמובן, באמצעות אנשי מקצוע שמתמחים בכך ויודעים כיצד לייצר את הסרטון הנכון בזמן הנכון.