למדו מה אומר המונח הקריטי מיתוג ואיך תוכלו למתג את החברה שלכם.

 

מיתוג הוא אחד ההיבטים החשובים ביותר של כל עסק, בין אם זה עסק קטן, גדול או קמעוני. אסטרטגיית מיתוג נכונה ויעילה תיתן לכן יתרון גדול במיוחד אם מדובר בשוק תחרותי. אבל מה באמת הכוונה של המילה "מיתוג"? ואיך זה יכול להשפיע על עסק קטן/בינוני כמו שלכם?  

במילים פשוטות, המותג שלכם הוא ההבטחה שלכם ללקוחות שלכם. זה מבהיר ללקוחות מה הם יכולים לצפות מהשירות שאתם נותנים או מהמוצרים שאתם מוכרים, וזה נותן בידול בינכם לבין המתחרים שלכם. המותג שלכם הוא חלק ממי שאתם, מי שאתם רוצים להיות ומה שאנשים חושבים שאתם.  

האם אתם חדשים בשוק שלכם? או  מנוסים? אמינים אולי? האם המוצר שלכם יקר ואיכותי מאוד? או שהוא זול והערך שלו גבוה? אתם לא יכולים להיות שניהם, ואתם לא יכולים להיות מתאימים לכל סוגי האנשים. מי שאתם צריך להיות במידה מסוימת לפי מה שהקהל יעד שלכם רוצה שתהיו.  

הבסיס של המותג שלכם הוא הלוגו שלכם, האתר אינטרנט שלכם, האריזות שלכם, ניירת משרדית וכל העיצוב של השיווק שלכם. לכל אלו צריך שיהיה תמיד מעורבות עם הלוגו שלכם, שיהיה קשור למותג שלכם.

אסטרטגיית מיתוג

אסטרטגיית המותג שלכם זה איך, מה, איפה, מתי ולמי אתם מתכננים להגיע עם המותג שלכם. איפה שאתם מפרסמים זה גם חלק מהאסטרטגית המיתוג שלכם. וגם איך שאתם מתקשרים חזותית מול הקהל יעד זה גם חלק מהאסטרטגיה שלכם.

עבודה על אסטרטגיית המיתוג בצורה עקבית תוביל את המותג שלכם להיות שווה הרבה, כלומר הערך שיתווסף למותג שלכם כתוצאה מהעקביות יאפשר לכם לגבות תשלום גבוה יותר ממתחרים ללא מיתוג, למרות שזה אותו מוצר. דוגמה נהדרת לזה אפשר לראות כאן קוקה קולה נגד קולה שופרסל.

בגלל שקוקה קולה בנו מותג עוצמתי ועקבי, וכתוצאה מכך הם יכולים לגבות יותר כסף מהמתחרים שלהם למרות שבת'כלס כמו שרואים בתחקיר שעשו, זה אותו מוצר.  

הדרך שבה נותנים ערך מוסף למותג הרבה פעמים זה דרך חיבור ריגשי. לדוגמא. נייק, חברת נייק הענקית מקשרת את המוצרים שלה עם כוכבי ספורט גדולים בתקווה שהקהל יעד שלהם יתרגמו את הרגשות שיש להם כלפי הכוכב ויעבירו את אותם רגשות אל המוצרים של נייק. אצל נייק, זה לא רק איכות המוצר והאפשרויות שיש למוצר זה מה שמוכר את המוצר…

תגדירו את המותג שלכם

תהליך הגדרת המותג שלכם זה בערך כמו מסע של גילוי-עצמי של העסק. זה יכול להיות קשה, להמשך הרבה זמן וזה לא כיף. זה מצריך לכל הפחות שתוכל לענות על השאלות הבאות:

  1. מהי המשימה של החברה שלכם?
  2. מהם היתרונות והתכונות שיש למוצרים שלכם או לשירותים שלכם?
  3. מה הלקוחות שלכם והלקוחות הפוטנציאלים שלכם חושבים על החברה שלכם?
  4. איזה תכונות אתה רוצה שיתחברו עם החברה שלכם?

תעשו את המחקר שלכם, תלמדו את הצרכים, תחביבים והתשוקות של הקהל יעד שלכם, ואל תסתמכו על זה שאתם חושבים שאתם יודעים מה הקהל יעד שלכם חושב, תדעו מה עם חושבים.  

בגלל שהגדרת המותג שלכם ולפתח אסטרטגיית מיתוג יכול להיות דבר מסובך, אל תעשו את זה לבד, תשקלו להתייעץ עם ארגונים שעוזרים לעסקים קטנים ותמיד תוכלו כמובן גם לפנות אלינו ואנו יחד אתכם נבנה אסטרטגיית מיתוג מיוחדת.

אחרי שהגדרתם את העסק שלכם, איך אתם מתקדמים מפה ומראים את העסק שלכם לעולם? הנה כמה טיפים בדוקים:

 

  • תשיגו לוגו לא פחות ממצוין – ותדחפו אותו בכל מקום.
  • תכתבו את המסר של המותג שלכם – מהם המסרים העיקריים שאתם רוצים להעביר על המותג שלכם? כל עובד בחברה שלכם צריך להיות מודע ולשנן את אותם מאפיינים/מסרים.
  • שלבו את המיתוג שלכם עם העסק – תרחיבו את מיתוג העסק שלכם לכל מקום בעסק – איך שתענו לשיחות טלפון, מה אתם לובשים או האנשים מכירות שלכם לובשים בזמן שיחת מחירה, חתימת מייל, הכל!
  • תכינו סלוגן – תכתבו סלוגן תמציתי, משמעותי ובלתי נשכח שמסכם את כל העסק שלכם.
  • תבניות – תעצבו תבניות עיצוב שאיתם תעבדו בכל האפיקים השיווקים שלכם, תשתמשו תמיד באותו צבע, אותו מיקום לוגו אותו תחושה וכו… אתם לא צריכים להיות הכי מפוארים אבל אתם חייבים להיות עקביים.
  • תהיו נאמנים למותג שלכם – לקוחות לא יחזרו אליכם וגם לא ימליצו עליכם ללקוחות פוטנציאלים אם העסק שלכם לא מקיים את מה שהוא מבטיח.
  • תהיו עקביים – הטיפ הזה בכוונה נמצא בסוף כי הוא כולל את כל הטיפים בתוכו והוא הטיפ החשוב ביותר שאנו יכולים לתת לכם. אם לא תהיו עקביים עם המותג שלכם, כנראה שלא תצליחו להקים מותג.

קחו החלטה עוד היום

השאירו פרטים ונשמח לשוחח איתכם

 

 

קחו החלטה עוד היום

*לקבלת הצעת מחיר מהירה ומשתלמת לחצו על הקישור למטה ומלאו טופס להצעת מחיר